صعود ۲۴ پله‌ای دانشگاه در شاخص فناوری و نوآوری

 | تاریخ ارسال: 1402/10/10 | 
 
صعود ۲۴ پله‌ای دانشگاه در شاخص فناوری و نوآوری 

دکتر محمد دلنواز معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی گفت: بر اساس رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه  خوارزمی موفق شده است با ۶ پله ارتقا رتبه ۱۳ دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کند.
دکتر دلنواز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در جمع اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه اظهار داشت،  در ارزیابی اخیر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  از دانشگاه‌های کشور، توانسته‌ایم در بین ۷۰ دانشگاه جامع کشور، رتبه ۱۳ را به دست آوریم درحالی‌که در رتبه‌بندی  سال گذشته (۱۴۰۰- ۱۳۹۹) رتبه دانشگاه خوارزمی ۱۹ بوده است. در رتبه‌بندی در همکرد (رقابت بین دانشگاه‌های جامع و صنعتی) نیز دانشگاه خوارزمی موفق شده است از رتبه ۲۴ در سال گذشته به رتبه ۲۱ صعود کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در شش حوزه شامل آموزش (با تأثیر ۳۰ درصد)، پژوهش (با تأثیر ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با تأثیر ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با تأثیر ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با تأثیر ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با تأثیر ۵ درصد) صورت‌گرفته است که دراین‌بین چشمگیرترین دستاورد  دانشگاه خوارزمی مربوط به صعود ۲۴ پله‌ای در شاخص فناوری و نوآوری بوده است (از رتبه ۳۳ به رتبه ۹ در بین دانشگاه‌های جامع).
دکتر دلنواز ضمن تبریک این دستاورد به دانشگاهیان اظهار داشت، چشم‌انداز دانشگاه خوارزمی قرارگرفتن در بین ۱۰ دانشگاه برتر ایران در این رتبه بندی است.
 
  معاونت پژوهش و فناوری



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 527 بار   |   دفعات چاپ: 43 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر