برگزاری همایش ملی ورزش در کودکی

 | تاریخ ارسال: 1395/2/29 | 

همایش ملی ورزش در کودکی به همت دانشکده ی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه خوارزمی از ساعت 8:30 روز پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه تا ظهر روز جمعه 24 اردیبهشت در محل سالن های همایش مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور صاحب نظران، استادان و دانشجویان برگزار می­شود.

دکتر حیدر صادقی دبیر علمی همایش مبحث سلامت را یکی از مباحث اصلی ورزش کشور دانست. وی خاطر نشان کرد: رشد تکنولوژی،  فست فود ها، تغذیه ی نامناسب و فضای مجازی، باعث کم تحرکی و معضل چاقی افراد جامعه در سطوح سنی مختلف شده و توجه به سلامت کودکان که آینده سازان کشور هستند، از ویژگی خاصی برخوردار است. دانشکده ی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه با قدمت زیادی که در فعالیت های ورزشی دارد، وظیفه خود دانست که با توجه به شرایط کودکان بتواند به شکل خاص، موضوع کودکان را با رویکرد سلامت برجسته کند و بخشی از فعالیت های علمی  - پژوهشی را صرف موضوع ورزش کودکان نماید.

از سخنرانان کلیدی این همایش آقایان: دکتر حیدر صادقی، دکتر فرهاد رحمانی نیا، دکتر سیدمحمد کاظم واعظ موسوی، دکتر نادر فرهپور، دکتر مهرزاد حمیدی و دکتر حسن خلجی را می­توان نام برد.

دبیر علمی همایش گفت: از 200 عنوان مقاله ی ارسالی به همایش، تعداد 80 مقاله پذیرفته شده که 30 مقاله به شکل سخنرانی و 50 مقاله به شکل پوستر ارائه می شود. فیزیولوژی ورزشی، رفتار حرکتی، مدیریت ورزشی و بیومکانیک و حرکات اصلاحی از محور های همایش است.

نشست تخصصی و کارگاه آموزشی از دیگر برنامه های جانبی این همایش است.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7837 بار   |   دفعات چاپ: 662 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر