جلسه همکاری سازمان صنایع هوایی ایران و دانشگاه خوارزمی برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1395/4/9 | 

پیرو نامه جناب دکتر سبحان اللهی ریاست محترم دانشگاه خوارزمی به وزیر محترم دفاع در خصوص توانمندی های نخستین موسسه ی آموزش عالی کشور در زمینه های صنایع دفاعی، جلسه ای در خصوص پدافند غیر عامل برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر مشهدی زاده معاون پژوهش و فناوری، دکتر حبیبی معاون دانشجویی، دکتر مرادی عضو گروه روانشناسی، دکتر شاکری مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه و زمین شناس زیست محیطی، دکتر کمانرودی معاون پژوهشی دانشکده ی علوم جغرافیا، دکتر حسینی لواسانی رییس گروه تحقیقات کاربردی و مشاور ریاست دانشگاه و عضو هیات علمی گروه عمران از طرف دانشگاه خوارزمی و آقای مهندس اکبریان معاون پشتیبانی و پدافند غیر عامل سازمان صنایع هوایی کشور و مهندس شاهین بنا مدیر بخش پدافند غیر عامل سازمان از طرف صنایع دفاعی کشور برگزار گردید. در این جلسه در ابتدا دکتر مشهدی زاده به معرفی توانمندی های دانشگاه، آزمایشگاهها، قطبها، پژوهشکده ها، و دانشکده ها پرداختند و مختصری در زمینه مخاطرات شمیمایی و پدافندی صحبت کردند. سپس در زمینه ب توانمندی های دانشکده ی شیمی دکتر حبیبی صحبت کردند. پس از آن دکتر مرادی مباحث علوم شناختی و روانشناسی استرس را مطرح نمودند. در ادامه توانمندی های علوم جغرافیایی توسط دکتر کمانرودی مطرح شد. 

در انتها نیز دکتر لواسانی به معرفی دانشکده ی فنی پرداختند. که از جمله آنها می توان به پیشنهادهایی در زمینه ی ساختمان با المانهای کامپوزیتی، صفحات انعطاف پذیر بتنی برای استتار، ساختمان های هوشمند، مبانی خرابی پیشرونده، تاب آوری شهری، بحث سایبری، و مباحث انرژی سبز و موشکی اشاره کرد. در ادامه دکتر شاکری توضیحاتی در خصوص توانمندی دانشکده ی علوم زمین دادند. و به جمع بندی پرداختند. 

از سوی دیگر مهندس اکبریان سازمان را معرفی نمودند و مقرر شد طرح های مدیریت بحران و پدافندغیر عامل را با دانشگاه خوارزمی مطرح نمایند و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه از نمایشگاه صنایع هوایی ایران بازدید نمایند که زمان آن به اطلاع همکاران می رسد. 

در پایان دکتر شاکری پیشنهاد کردند که تفاهم نامه ای تنظیم شود که مورد توافق طرفین قرار گرفت. 

همچنین سازمان پیشنهاد کرد تا با همکاری صنایع هوایی، رشته ی هوا و فضا در دانشگاه راه اندازی شود. و سازمان تجهیزات مورد نیاز را در اختیار دانشگاه قرار دهد.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7934 بار   |   دفعات چاپ: 665 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر