جلسۀ مشترک دانشگاه خوارزمی و دفتر هماهنگی مراکز علمی و فناوری ریاست جمهوری

 | تاریخ ارسال: 1395/5/31 | 

جلسۀ مشترک دانشگاه خوارزمی و دفتر هماهنگی مراکز علمی و فناوری ریاست جمهوری برای همکاری دوجانبه

 نشست طرح های پژوهشی بنیادی با حضور دکتر بای مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با حضور رئیس دانشگاه، رؤسای دانشکده ها و مدیران اجرایی دانشگاه در روز یکشنبه 27/4/95 در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد. ابتدا دکتر مشهدی زاده سرپرست معاونت پژوهشی با اشاره به  تاریخچۀ دانشگاه، گزارش جلسات تشکیل کارگروه های علوم انسانی و علوم پایه و طرح های ارائه شده در آن را ارائه نمود.

در ادامه دکتر یارمحمد بای مدیرکل دفتر هماهنگی مراکز علمی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از اینکه از نزدیک با توانمندی های دانشگاه خوارزمی آشنا می شود که در بسیاری از حوزه ها صاحب سبک و نظر است، ابراز خشنودی کرد و با مقدمه ای کوتاه از وضعیت اقتصادی کشور که تک محصولی و وابسته به نفت است و تاثیر تحریم های سنگین بر اقتصاد کشور، برون رفت از این بحران و تولید و نوآوری و کاستن از سطح و حجم وابستگی ها را با کمک نخبگان علمی در سطح مراکز علمی کشور از اهداف این معاونت دانست.

 دکتر بای اولویت های معاونت علمی فناوری را به شرح ذیل اعلام نمود:

اولویت اول: سامانۀ هشدار سریع زلزله

اولویت دوم: سامانۀ هشدار سیل

اولویت سوم: فناوری حوزۀ امداد و نجات

ایشان افزود: از شصت و دو حوزۀ توسعۀ فناوری، حوزۀ مخاطرات طبیعی و حوادث انسان ساز و بحث احیای قطب های علمی در اولویت هستند و  214 قطب علمی، سرمایه های اصلی کشور به شمار می آیند.

سپس دکتر سبحان اللهی رئیس دانشگاه با خوشامدگویی به حاضران در جلسه، تشکیل یک کارگروه با عضویت چهره های برتر علمی در رشته های علوم پایه (شیمی، زیست، زمین، ریاضی و...) را اعلام نمود و با اعلام پتانسیل های علمی فراوان دانشگاه خوارزمی، پذیرش دانشجو در مقطع دکترای رشتۀ پلاسمای پزشکی را برای اولین بار در کشور در سال 95 اعلام کرد. در پایان دکتر سبحان اللهی از تلاش دانشگاه برای تأسیس «شهر سلول» به عنوان برند دانشگاه خوارزمی در طرح  یکصدمین سال تاسیس دانشگاه، خبر داد و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه با تلاش اعضای محترم هیأت علمی و همکاری روزافزون با صنعت و جامعه و مراکز علمی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به جایگاه راستین و بایستۀ خود دست یابد.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 8408 بار   |   دفعات چاپ: 703 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر